woensdag 23 januari 2013

Niet klein meer

Gisteren werd onze jongste zoon alweer 11 jaar. Niet klein meer dus (al vind ik hem stiekum soms nog een heerlijk knulletje...). Maar ik ontkom er niet meer aan dat ik langzaam maar zeker moet inzien dat er weer een tiener aan zit te komen.



Kon hij vorig jaar nog blij zijn met Lego, dit jaar waren zijn verlangens wel heel anders: computer, mobiel ...

De computer kan hij van een oudere broer kopen en daar is hij fanatiek voor aan het sparen. Het mobieltje had hij van diezelfde broer al eens gekregen, maar er zat alleen geen simkaart in. Deze simkaart kreeg hij van diezelfde broer kado voor zijn verjaardag.

Voor zijn 'nieuwe' mobiel maakte ik een hoesje.



Stoere legerstof, van binnen witte fleece en een heus optreklintje erin. Het was een hele toer om het te maken. Viel me tegen ... En ik ben er ook niet helemaal tevreden over. Het is eigenlijk iets te klein, niet helemaal recht ... 
Om het te sluiten heb ik zelfklevend klitteband gebruikt. Dat is een drama, want dat blijft niet zitten ... Iemand tips?
Ik denk dat ik binnenkort het hoesje nog een keer ga maken en er dan een drukknoop in maak, maar die moet wel tussen stof en voering komen, anders beschadigd het mobieltje. Maar hij redt zich er eerst wel even mee zo.

Vanmidag eerst maar het feestje. Met zes knullen van 10-11 jaar naar Groningen, naar de Verhalenark (www.verhalenark.nl). Dat is een replica van de Ark van Noach en die ligt momenteel in Groningen. 





7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met grote (kleine) man :-)
    Stoerrrrrrr zijn telefoonhoesje!
    En veeeeel plezier vanmiddag!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je kleine man!

    Ik maak telefoonhoesjes altijd van heel dik vilt. Niet goedkoop, maar wel heel fijn in het gebruik. Ik koop het bij de stoffenwinkel, maar ook op de markt heb ik het al eens gezien. Ik gebruik geen voering meer. Vilt blijkt dik genoeg om scheuren en barsten te voorkomen bij vallende telefoons...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd aan je zoon met zijn verjaardag! Leuk telefoonhoesje heb je gemaakt Yvonne! Ze worden toch zo snel groot hé.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je zoon! Alweer 11 jaar. Geniet er maar van, voor je het weet.... Succes met je hoesje, kan je geen tips geven....
    groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I hope that everything was perfect for him !
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je grote zoon!
    Ik zou geen drukker gebruiken voor het hoesje, want als hij die dicht drukt, kan hij het schermpje kapot drukken. Misschien is het beter om toch klittenband te gebruiken, maar dan die je vast naait. of een knoop en lusje. Ik vind het een stoer hoesje geworden, jammer dat het niet helemaal naar je zin is.
    Heel veel plezier vanmiddag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met zijn verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!