zaterdag 22 december 2012

Nog een laatste kerstversiering

In mijn vorige blog had ik het er al over. Dat ik met nog een kerstversiering bezig was. Het is toch nog op tijd gelukt.


Het zijn 3 sneeuwvlokken naar het patroon van http://www.ravelry.com/patterns/library/chain-loop-snowflake. Ik heb drie dezelfde sneeuwvlokken gemaakt in verschillende kleuren. Eentje wit met zilverdraad, eentje wit met blauw glansdraad, en een blauwe met zilverdraad. Deze drie sneeuwvlokken heb ik aan takken gehangen, gekocht bij de Action (wat een heerlijke winkel is dat toch!!) voor slechts 99 cent.



Het is een beetje moeilijk te fotograferen zo voor het raam, dus hieronder nog een foto dat ik het even tegen de muur heb gehangen:


De sterren heb ik opgesteven met water en houtlijm. Dat was de eerste keer en het is goed gelukt. Ik had de tip gelezen op Weblog van een breimonster (klik). Nadeel vond ik dat mijn spelden een beetje gingen roesten ...

Verder ben ik bezig geweest om wat leuke dingen in te pakken voor de verkoop morgen voor World Servants in de Baptisten Gemeente Appingedam (klik). Achter de strikjes en het hart heb ik een oude kerstkaart gebruikt als kartonnetje ter versteviging. Zo kunnen de oude kaarten toch nog eens gebruikt worden ipv weggooien!




9 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden de tak zo.
    ik wilde het eerst ook nog doen maar ivm tijdgebrek maar verplaatst naar volgend jaar!
    Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie haaksels weer! Het zijn heel chique sneeuwkristallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vandaag bij mijn vader in het verzorgingshuis de kerstdozen uitgepakt. mijn moeder zat erbij (zij is dementerend) en uit een doos kwamen allemaal kerstengeltjes en sneeuwmannen. Die heb ik nog gehaakt, riep ze.
    Mijn moeder haakte en breide vroeger kerst-engelen, sneeuwmannen, kerstmannen, kerststerren......
    Heerlijke herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely snowfakes !
    Merry Christmas !
    Hug
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Blijft actueel��

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!