zaterdag 28 april 2012

Hét vestje

Ja, ja, het was spannend, maar het is gelukt. Vandaag is het dan zover, het feest waarvoor ik een vestje aan het breien was. Even leek het er op dat ik qua temperatuur geen vestje nodig zou hebben, maar als ik nu naar buiten kijk, ben ik blij dat ik het gemaakt heb!

Het vestje is in het rond gebreid op breinaalden nummer 3. het achterpand begonnen met een steeds groter wordende cirkel doormiddel van de gaatjes.

Daarna een gehaakte rand er om heen gemaakt. Deze had nog wat breder gekund, maar helaas was het breigaren helemaal op. Dat geld ook voor de mouwen. De bedoeling was een bredere gehaakte rand.


Een patroon van het vestje heb ik niet, ik heb het zelf een beetje bij elkaar verzonnen. Een beetje van het ene patroon, een beetje van een ander patroon.


Het breigaren was een heel verhaal. Gezien mijn uitdaging om geen materiaal te kopen, ging ik aan de slag met wat ik had. Dat moest lukken, het garen was dun en breide enorm uit. Maar toen de cirkel groter werd, kreeg ik twijfels en om het toen nog uit te halen? Via internet, via allerlei kanalen gevraagd wie nog wat van dit garen had liggen. Het is nl niet meer te koop in de winkel ... Niemand dus. Uiteindelijk heb ik een webwinkel in Duitsland gevonden die hadden nog wat. Twee bollen erbij besteld, dat had toch nog wel wat meer gekund, want het haakwerk neemt natuurlijk meer dan het breiwerk. Afin, het vestje is klaar en toch naar mijn zin geworden!

(Nu maar hpoen dat de moeder van de bruidegom (mijn zus) vandaag geen tijd heeft om op mijn weblog te kijken...)





3 opmerkingen:

  1. Anoniem28/4/12

    Oh, wat is-ie leuk geworden!! Ik snap dat je er helemaal trots op bent, het model is echt heel apart en zeker als je leest hoeveel moeite het je gekost heeft om nog extra wol te vinden... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very original and unusual, but very nice !
    Hug
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!