woensdag 18 januari 2012

Mijn zus(sen)


Al eerder schreef ik over mijn zus, die ook creatief is. Nu heb ik twee zussen en ook nog een broer. Toch leuk om hen ook eens te noemen.
Mijn andere zus is heel goed in fotograferen en kan ook heel goed schrijven. Ik zal haar eens vragen of ik later eens een foto van haar op dit blog mag zetten!
Creativiteit is ons dus al jong bijgebracht. Op een binnenvaartschip groot geworden, leerden we ons al snel zelf vermaken. Van mijn grote zus leerde ik breien. Ik weet het nog: een recht lapje van ribbels en dan in drieën vouwen, dan had je een klein tasje. Grappig dat je dat zo goed kunt onthouden!


Laatst kreeg ik van mijn zus dit gedicht. Erg leuk! Ik ben nog steeds heel blij dat zij het geduld heeft opgebracht om mij aan een levenslange hobby te helpen!

Je zou mijn zus eens moeten kennen 
da's op zichzelf een breipatroon 
ze zit voor iedereen te pennen 
en ze vindt dat heel gewoon. 


En als ze 's nachts eens niet kan slapen 
dan stapt ze vrolijk uit haar bed, 
en is niet eerder tevreden wanneer 
ze weer een heel nieuw werkje heeft opgezet. 


Kilometers garen heeft ze al verbreid 
in de allermooiste patroontjes. 
ik neem mijn petje voor haar af 
maar zij, zij vindt dat heel gewoontjes. 


Maar als je haar creaties hebt gezien 
dan sta je te knipperen met je ogen, 
en zou je zelf ook willen breien 
als het lag in jou vermogen. 


'k Ben trots dat ik zo'n zusje heb 
ze heeft geweldige talenten 
en door alles zelf te breien 
bespaart ze (misschien) wel heel veel centen. 

3 opmerkingen:

  1. Wat een lieve foto van twee zussen bij elkaar! En ook nog zo'n lief gedicht. Je kunt ook wel zeggen dat het je bijna met de paplepel is ingegoten :) Leuk dat je nog een herinnering hebt aan je eerste werkje. Dat is toch heel bijzonder.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo, wat een lieve foto! Rechtstreeks uit de sixties...?!
    Leuk dat je mij volgt, ik ga jou ook volgen hoor. Zo lekker creatief, daar houd ik van.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Karin, leuk dat je mijn volger bent geworden! En de foto moet van ongeveer 1968/1969 zijn ...

      Verwijderen

Leuk als je een reactie geeft!